Nataliia PERETIAKA Associate professor, PhD
Department of metrology and metrological support, State University of Intellectual Technologies and Communications Odessa, Ukraine
Abstract
Lucrarea își propune să studieze domeniile îmbunătățirii calității învățării la distanță a specialiștilor în metrologie. Sunt prezentate principalele măsuri pentru evaluarea calității educației la Academia de Stat pentru Reglementare și Calitate Tehnică din Odessa. De asemenea, este efectuată o trecere în revistă a activității oamenilor de știință în domeniul îmbunătățirii educației la distanță. Sunt prezentate rezultatele cercetărilor privind calitatea instruirii studenților în domeniul metrologiei după forma la distanță. Sunt prezentate modalități de îmbunătățire a calității predării materialului teoretic pentru metrologi. Sunt evidențiate tipurile de lucrări de laborator virtual care sunt adecvate pentru dobândirea de abilități practice în desfășurarea învățământului la distanță. Utilizarea lucrărilor de laborator virtual pe baza metodei cazului este justificată. Sunt prezentate modalități practice generalizate de îmbunătățire a calității educației sub forma de instruire la distanță a specialiștilor în metrologie.
Cuvinte cheie: învățare la distanță, calitatea educației, cursuri online, instruire practică, lucru virtual în laborator, metodă de caz.
Clasificarea JEL: D83, M53, P36, P46 Z29, Y80
UDC: 372.862
PRACTICAL WAYS TO IMPROVE THE QUALITY OF DISTANCE EDUCATION OF METROLOGY SPECIALISTS
Abstract
The work aims to study the areas of improving the quality of distance learning of metrology specialists. The main measures for assessing the quality of education at the Odessa State Academy of Technical Regulation and Quality are shown. There is also a review of the work of scientists in the field of improving distance education. The results of research on the quality of training of students in the field of metrology by distance form are presented. Ways to improve the quality of mastering theoretical material for metrologists are shown. The types of virtual laboratory works that are appropriate for the acquisition of practical skills in conducting distance learning are highlighted. The use of virtual laboratory works based on the case method is substantiated. Generalized practical ways to improve the quality of education in the distance form of training of metrology specialists are presented.
Keywords: distance learning, quality of education, online classes, practical training, virtual laboratory work, case method.
JEL Classification: D83, M53, P36, P46 Z29, Y80
UDC: 372.862