Piaţa UE – principala destinaţie pentru mărfurile moldoveneşti

Tatiana IAȚIȘIN (tataianaiatisin@yahoo.com)
Institutul Național de Cercetări Economice, Republica Moldova
Tatiana COLESNICOVA (ctania@gmail.com)
Institutul Național de Cercetări Economice, Republica Moldova

Abstract

Această lucrare redată rezultatele cercetării privind importanța pieței UE ca principala destinație a bunurilor și serviciilor moldovenești. UE a devenit principalul partener comercial al țării noastre, cu o pondere de circa 70% la exporturi și 50% la importuri. Aceasta în timp ce, în 2014, spre exemplu, doar 53% din exporturi erau direcționate în UE. Studiul se bazează pe rapoartele din domeniu; lucrările științifice cu referire la problema studiată ale cercetătorilor autohtoni; articolele experților din domeniu. În procesul cercetării au fost aplicate mai multe metode de cercetare: metoda de observare, comparare, metoda seriei cronologice etc.
Cuvinte cheie: comerțul internațional, exportul de bunuri, piața UE.

[Text complet]

Abstract

This paper presents the results of research on the importance of the EU market as the main destination of Moldovan goods and services. The EU has become our country’s main trading partner, with a share of about 70% in exports and 50% in imports. This is while in 2014, for example, only 53% of exports were directed to the EU. The study is based on reports in this field; scientific papers with reference to the studied problem of local researchers; expert’s articles in the field. In the research process, several research methods were applied: the method of observation, comparison, the method of time series, etc.
Keywords: international trade, export of goods, EU market.

RRS Supliment nr. 6/2021