Profitabilitatea ca formă de comunicare a valorii unei entităţi care funcţionează în scopul obţinerii de profit

Lecturer Ana CARP PhD (karp_ana@yahoo.com)
„Artifex„ University of Bucharest
Maria MIREA PhD Student (mirea_maria@yahoo.com)
Bucharest University of Economic Studies

Abstract

Profitabilitatea poate fi definită ca rezultatul pozitiv obținut de o entitate, care funcționează în scopul obținerii de profit, prin utilizarea eficientă a resurselor materiale, financiare și umane, într-o maniera care să-i permita desfașurarea activitații în condiții optime pentru finantațori, salariați și parteneri de afaceri dar, mai ales să-i asigure performanțe viitoare. Există o corelație directă între nivelul performanțelor entitaților economice dintr-o economie și bunastarea acesteia. Profitul este calculat dupa reguli fiscale stricte și , cel puțin teoretic, este expresia utilizării minime a resurselor în scopul obținerii unor rezultate maxime. Profitabilitatea constantă pe termen lung, asigură o recunoastere a valorii unei entități economice prin performanță și eficacitate. În cadrul acestui articol, autorii prezintă principalele aspecte privind privind utilizarea instrumentarului statistic în analiza profitabilității firmei.
Cuvinte cheie: profitabilitate, indicatori statistici, solvabilitate, marja netă a profitului
Clasificarea JEL: C10, O12

[Text complet]

PROFITABILITY AS THE FORM OF COMMUNICATION OF THE VALUE OF AN ENTITY THAT WORKS FOR PROFIT

Abstract

Profitability can be defined as the positive result obtained by an entity that operates for the purpose of profit, through the efficient use of material, financial and human resources, in a manner that enables it to operate in optimal conditions for financiers, employees and Business partners but especially to ensure future performance. There is a direct correlation between the performance of economic entities in an economy and its well-being. Profit is calculated according to strict tax rules and, at least theoretically, is the expression of the minimum use of resources in order to obtain maximum results. Constant long-term profitability ensures recognition of the value of an economic entity through performance and efficiency. In this article, the authors present the main aspects regarding the use of the statistical tool in the analysis of the company’s profitability.
Keywords: profitability, statistical indicators, solvency, net profit margin
JEL Classification: C10, O12

[Full Text]

RRS Supliment 6/2017