O analiză statistică multidimensională a unui set de zece programe academice

Prof. univ. dr. habil. Gheorghe Săvoiu
Prof. univ. dr. Sebastian Pârlac
Conf. univ. dr. Constantin Manea
Universitatea din Piteşti

Rezumat

Articolul reprezintă o analiză multidimensională axată pe date statistice, urmată de elaborarea şi administrarea de chestionare în varianta clasică şi on – line, pornind de la programele de interes pe traseul destinatarului curent al programului (studentul) dar şi al beneficiarului cunoștințelor absolventului programului în piaţa muncii (firmele şi instituţiile angajatoare), pentru analiza. Articolul conduce firesc la specificarea unor dimensiuni regionale şi judeţene în raport cu piaţa regională judeţeană şi locală în care se află sediul universităţii dar şi la identificarea de asocieri şi corelaţii utile modelării ofertei educaţionale în bazinul de selecţie, prin valorificarea unui pachet de programe informatice (Eviews), la final apărând şi câteva remarci şi anticipări necesare delimitării generale a necesităţii adaptării programelor de studii analizate la piaţa reală regională şi judeţeană.
Cuvinte cheie: educatie şi program academic, analiza multidimensională, chestionar, statistică descriptivă, asociere şi corelaţie statistică

[Text complet]

A Multidimensional Statistical Analysis of a Set of Ten Academic Programs

Abstract 

The article is a multidimensional analysis focused on statistical data, followed by the development and administration of both classic and online questionnaires, tackling and analyzing the programs of interest along the path of the current recipient of the programme (i.e. the student), and also addressing the labour market beneficiary of the graduate’s knowledge arising from the programme (i.e. the employing firms and institutions). The article naturally conduces to specifying regional and county-based dimensions compared to the regional and local (or county-based) market of the area where the seat of the university is, and also to identifying associations and correlations of use in modelling the educational supply within the selection pool, by making use of a package of IT software (Eviews ); finally, there are a number of remarks and anticipations necessary for a general delimitation of the need to adapt the training programmes and curricula analyzed to the actual regional and county market.
Keywords: education and academic programme, multidimensional analysis, questionnaire, descriptive statistics, association and statistical correlation

[Full Text]

Sumar RRSS 9/2015