Alexandra Diana Chirescu (chirescualexandra18@stud.ase.ro)
Faculty of Agrifood and Environmental Economics, Bucharest University of Economic Studies
Alexandra Cloșcă (closcaalexandra18@stud.ase.ro)
Faculty of Agrifood and Environmental Economics, Bucharest University of Economic Studies
Coordonator: conf. univ. dr. Simona Roxana Pătărlăgeanu
Faculty of Agrifood and Environmental Economics, Bucharest University of Economic Studies
Abstract
În cadrul acestei lucrări s-a realizat o cercetare de marketing privind preferințele consumatorilor față de ciocolată. Astfel, se vor prezenta Rezultatele chestionarului privind preferințele consumatorilor față de ciocolată, care a fost aplicat pe un eșantion format din 25 de respondenți. Obiectivul studiului îl reprezintă determinarea preferințelor consumatorilor față de ciocolată, concomitent cu evidențierea trendului principalilor indicatori care se referă la cerere și comerț exterior. Așadar, lucrarea este structurată în mai multe capitole, după cum urmează Introducere – unde se prezintă câteva elemente de bază despre piața produselor din ciocolată, Revizuirea literaturii de specialitate, în cadrul căreia se analizează lucrările științifice care menționează piața ciocolatei, Metodologia cercetării, în cadrul căreia se explică în mod detaliat cum a fost realizată lucrarea, Rezultatele chestionarului privind preferințele consumatorilor pentru ciocolată și, nu în ultimul rând, Concluzii și recomandări. Deși lucrarea este de interes pentru persoanele din domeniul cercetărilor de marketing sau a celor care activează pe piața ciocolatei, o limitare a studiului poate fi reprezentată de numărul redus al respondenților care au participat la completarea chestionarului.
Cuvinte cheie: SPSS, cercetare de marketing, ciocolată, analiză bidimensională
Marketing research regarding consumer preferences for chocolate
Abstract
This paper presents a marketing research regarding consumer preferences for chocolate. Thus, there will be presented the Results of the questionnaire regarding consumer preferences for chocolate, which was applied on a sample of 25 respondents. The objective of the study is to determine consumer preferences for chocolate and, at the same time, identifying the trend for the main indicators that characterize demand and foreign trade. Therefore, the paper is structured in multiple chapters, as it follows: Introduction- this section presents the most important characteristics of the market, Literature review- this chapter analyzes other scientific papers which mentions chocolate, Research methodology- this section presents in a detailed manner the processes that have been followed in order to obtain the results of this research, Questionnaire results regarding consumer preferences for chocolate and nonetheless, Conclusions and recommendations. Although the paper could be of interest for people who work in marketing research or on chocolate market, a limitation of this study is represented by the low number of respondents.
Keywords: SPSS, marketing research, chocolate, bidimensional analysis