Assoc. prof. Ana Maria POPESCU PhD (notariat.dejure@gmail.com)
Bucharest University of Economic Studies
Ștefan Gabriel DUMBRAVĂ PhD Student (stefan.dumbrava@gmail.com)
Bucharest University of Economic Studies
Daniel DUMITRU PhD Student (dumitru.teticdaniel@gmail.com)
Bucharest University of Economic Studies
Abstract
O problemă esențială o reprezintă nevoia consumatorilor privind accesarea și realizarea de venituri, care să asigure protecția alimentară, în primul rând. Obiectivul principal al acestui articol îl constituie analiza modelelor macro-econometrice, care sunt de natură să favorizeze piața cu efecte pozitive pentru consumatori. Utilizând datele din literatura de specialitate vizând acest aspect, autorii au efectuat o amplă analiză asupra condițiilor pe care le presupune stabilirea unor modele de natură să răspundă cerințelor consumatorilor. S-au prelucrat și s-au utilizat rezultantele acestor studii econometrice pentru a pune în evidență, în primul rând, modelul care poate fi utilizat, adaptat la specificul pieței de bunuri și servicii, dar și unele rezultate concrete în acest domeniu. Articolul a utilizat pe larg metoda analizei, bazată pe utilizarea unor modele econometrice, stabilirea și adaptarea unor modele econometrice la cerințele pieței, precum și utilizarea unor indicatori statistici.
Cuvinte cheie: venituri, consumator, piață, modele, variabile.
Clasificarea JEL: C13, E10
THE CONSUMER DEMAND MODEL
Abstract
An essential problem is the need of consumers to access and generate income, which ensures food protection, first of all. The main objective of this article is the analysis of macro-econometric models, which are likely to favour the market with positive effects for consumers. Using the data from the specialized literature regarding this aspect, the authors have carried out an extensive analysis on the conditions that are required to establish models that can meet the demands of consumers. The results of these econometric studies were processed and used to highlight, first of all, the model that can be used, adapted to the specifics of the goods and services market, but also some concrete results in this field. The article extensively used the analysis method, based on the use of econometric models, the establishment and adaptation of econometric models to market requirements, as well as the use of statistical indicators.
Keywords: income, consumer, market, models, variables.
JEL classification: C13, E10