Prof. Constantin ANGHELACHE PhD (actincon@yahoo.com)
Bucharest University of Economic Studies / „Artifex” University of Bucharest
Assoc. prof. Mădălina-Gabriela ANGHEL PhD (madalinagabriela_anghel@yahoo.com)
„Artifex” University of Bucharest
Assoc. prof. Florin Paul Costel LILEA PhD (florin.lilea@gmail.com)
„Artifex” University of Bucharest
Doina BUREA PhD Student (doina.burea@yahoo.com)
Bucharest University of Economic Studies
Doina AVRAM Ph.D Student (doina.avram@gmail.com)
Bucharest University of Economic Studies
Abstract
În cadrul acestui articol, autorii au analizat strategia Uniunii europene în domeniul industriei, construcțiilor și serviciilor. Studiind statistica afacerilor în Uniunea Europeană, considerăm că aceasta acoperă dezvoltarea industriei, construcțiilor, comerțului, serviciilor care include și turismul. Din alt punct de vedere, o serie de alte direcții de dezvoltare în cadrul Uniunii Europene se referă la dezvoltarea științei, tehnologiei, a societății digitale ca și a multor aspecte privind piața muncii și activitatea socială. Strategia Uniunii Europene are la bază politica de a sprijini dezvoltarea unui mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor care să aibă la bază o productivitate ridicată, care să asigure creșterea economică, crearea de noi locuri de muncă și condiții sociale pentru sănătatea populației. Strategia Uniunii Europene vizează în primul rând simplificarea strategiei administrative, concomitent cu stimularea inovației, încurajarea producției sustenabile ca și a funcționării pieței interne a Uniunii Europene. În anul 2015, în Uniunea Europeană funcționau 22,8 milioane de întreprinderi mici și mijlocii, ceea ce reprezenta aproximativ 99,7% din totalul întreprinderilor nefinanciare existente în domeniul afacerilor care asigurau creșterea economică, dezvoltarea inovației, atragerea forței de muncă și integrarea socială în Uniunea Europeană.
Cuvinte cheie: industrie și construcții, comerț, servicii, turism, afaceri
Clasificarea JEL: G20, L74, M21
EUROPEAN UNION STRATEGY FOR INDUSTRY, TRADE AND SERVICES DEVELOPMENT
Abstract
In this article, the authors analyzed the European Union’s strategy for industry, construction and services. Studying business statistics in the European Union, we believe that it covers the development of industry, construction, commerce, services including tourism. From another point of view, a number of other development directions within the European Union refer to the development of science, technology, digital society as well as many aspects of the labor market and social activity. The European Union’s strategy is based on the policy of supporting the development of a business-friendly environment that is based on high productivity, ensuring economic growth, creating new jobs and social conditions for the health of the population. The European Union’s strategy primarily aims at simplifying the administrative strategy, while stimulating innovation, encouraging sustainable production and the functioning of the internal market of the European Union. In 2015, 22.8 million small and medium-sized enterprises operated in the European Union, accounting for about 99.7% of all business non-financial businesses that provided economic growth, innovation development, workforce attraction and social integration European Union.
Keywords: industry and construction, trade, services, tourism, business
JEL Classification: G20, L74, M21