Lecturer Mugurel POPOVICI PhD (mugur.popovici33@gmail.com)
„Artifex” University of Bucharest
Abstract
Internaționalizarea și globalizarea sunt concepte pe cât de actuale și importante, pe atât de complexe și susceptibile a fi abordate în maniere din ce în ce mai diverse. În egală măsură, marketingul internațional și marketingul global sunt invocate tot mai des, alături de marketingul ”clasic” și în competarea acestuia din urmă, care tinde sî rămână tot mai mult în zona teoriei. De aici și confruntările de idei, multe dintre ele extrem de constructive, mai ales după ce marketingul a depășit cu mult granițele corporațiilor sau ale statelor. Până aici, totul este absolut normal. Globalizarea atât de des invocată de economiști, sociologi și politicieni, în special după căderea ”cortinei de fier” a comunismului est-european, s-a extins cu repeziciune și asupra noțiunilor economico-sociale.
Cuvinte cheie: globalizare, marketing internațional, marketing global, delimitări, comparații, strategii
Clasificarea JEL: F60, M31
INTERNATIONAL MARKETING AND GLOBAL MARKETING – DELIMITATION, COMPARISONS AND STRATEGIC APPROACHES
Abstract
Internationalization and globalization are concepts that are both current and important, so complex and likely to be approached in more and more diverse ways. Equally, international marketing and global marketing are invoked more often, along with „classic” marketing and competing with the latter, which tends to remain more and more in the area of theory. Hence the confrontations of ideas, many of them extremely constructive, especially after marketing has far exceeded the borders of corporations or states. So far, everything is absolutely normal. Globalization so often invoked by economists, sociologists and politicians, especially after the fall of the „Iron Curtain” of East European Communism, has expanded rapidly on economic and social notions.
Keywords: globalization, international marketing, global marketing, delimitation, comparisons, strategies
JEL Classification: F60, M31