Profilul gospodăriilor care economisesc – instrument important în segmentarea pieţei bancare

Dr. Andreea CAMBIR
Cornelia BARTI
Sofica MUŞAT
Gheorghe Emanoil VAIDA

Abstract

Segmentarea pieţei bancare joacă un rol foarte important în strategia de marketing, permitand diferentierea ofertei şi propunerea de produse specifice şi adaptate pentru fiecare segment de piaţă. Una dintre principalele metode de segmentare este cea care foloseşte criteriile socio-economice – după varstă, sex, venit, statut ocupaţional, situatie geografica, etc.
Articolul se axează pe analiza empirică a comportamentului de economisire al gospodăriilor în România şi realizarea unui profil al acestor gospodării în funcţie de criteriile socio-demografice. Analiza constituie punct de plecare în fundamentarea segmentării pieţei bancare şi a marketingului instituţiilor financiare. Pentru realizarea acestui studiu s-au folosit rezultatele Anchetei Bugetelor de Familie din perioada 2006-2014.
Cuvinte cheie: venituri, profilul gospodăriilor, economisire, depuneri, comportament financiar
JEL Classification: D140

[Text complet]

Sumar RRSS 12/2015